Komunikat E1 powiadamia o awarii lub niepoprawnej pracy układu podawania paliwa.
Możliwa przyczyna awarii: |
Postępowanie: |
Zbyt niskim ciśnieniem powietrza |
Regulacja pompy powietrza ( śruba regulacyjna na tylnej obudowie pompy) |
Zbyt niski poziom paliwa |
Uzupełnienie zbiornika paliwa |
Zanieczyszczone filtry powietrza |
Wyczyszczenie, najlepiej wymiana filtra |
Zanieczyszczona dysza paliwa |
Wyczyszczenie lub wymiana dyszy |
Pierwsza wymiana oleju w nowej kosiarce powinna nastąpić po przepracowaniu 5 godzin pracy silnika. Każda następna wymiana powinna nastąpić raz na sezon, lub co 25-35 godzin w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Wymiana jest zalecana w pierwszej kolejności i jest najważniejsza, ponieważ usuwa wszelkie cząstki metalu pozostałe z silnika po jego montażu. Regularna wymiana oleju pomaga utrzymać silnik kosiarki w dobrym stanie, zapewniając wydajność i długą żywotność.
UWAGA!!! Nowe kosiarki John Gardener nie są zalane olejem, przed pierwszym uruchomieniem należy uzupełnić olej!
Jaki olej do kosiarki?
Należy używać oleju do silników 4-suwowych lub 10W-40
1. Do osłabienia silnika kosiarki spalinowej może przyczynić się niedostateczna ilość doprowadzonego do niego powietrza, co powoduje gromadzenie się nagaru.
Niewystarczająca ilość powietrza może być spowodowana niepełnym otwarciem przepustnicy podczas pracy urządzenia, przez co spalanie benzyny jest niepełne. Długotrwała praca w ten sposób przyspiesza gromadzenie się nagaru w komorze spalania. Rozwiązaniem jest sprawdzenie poprawności działania przepustnicy gaźnika i dźwigni przepustnicy na uchwycie. Należy upewnić się czy są one całkowicie otwarte.
2. Również zatkany filtr powietrza prowadzi do zmniejszenia wlotu powietrza i skutkuje niepełnym spalaniem paliwa. Kurz i zanieczyszczenia także zatykają filtr powietrza. Kolejną możliwą przyczyną może być wkład filtra nasycony olejem silnikowym. Należy wówczas wyczyścić filtr powietrza oraz gaźnik powietrzem pod ciśnieniem lub czystą benzyną a następnie należy odpalić kosiarkę na wysokich obrotach, tak aby pozostałe zanieczyszczenia gaźnika mogły zostać wypłukane.
3. Należy zwrócić uwagę, że nadmierna ilość oleju silnikowego lub koszenie trawy na przechyle powoduje dostawanie się dużej ilości oleju do komory spalania, powodując poważne nagromadzenie się nagaru na świecy. Wówczas należy sprawdzić świecę zapłonową pod kątem jej zanieczyszczenia. Jeśli świeca jest zanieczyszczona należy ją wyczyścić z nagromadzonego nagaru lub wymienić. Następnie sprawdzić poziom oleju silnikowego i upewnić się czy jest odpowiedni stan. Po wykonaniu wyżej opisanych czynności należy odpalić urządzenie na wysokich obrotach i pozwolić kosiarce popracować tak 1-2 minuty.
4. Poluzowane przewody zapłonowe powodujące niestabilny zapłon. Należy wyregulować położenie nakrętki aby zapewnić odpowiedni odciąg linki.
5.Luźne zawory lub nadmierny luz zaworowy. Objawami takiej usterki mogą być regularne trzaski w pracującym silniku. Należy sprawdzić i wyregulować zawór luz zaworowy (zawór dolotowy 0,06-0,07; zawór wydechowy 0,07-0,09).
6 .Wycieki z głowicy cylindra, które objawiają się wyciekiem oleju wokół pokrywy głowicy. Należy zdjąć dolną głowicę cylindrów, wyczyścić i wymienić uszczelkę. Po wykonaniu czyszczenia należy wyregulować zawory według poprzednich parametrów.
7. Odkształcenie sprężyny regulatora poprzez uderzenie lub skrzywienie. Wpływa to na zmniejszenie obrotów kosiarki i niewystarczającą moc silnika. Należy sprawdzić i wyregulować obroty silnika śrubą regulacyjną, aby ustawić prędkość kosiarki na około 2800-3000 obr./min.
8.Uszkodzenie klina koła zamachowego spowodowane uderzeniem w kamień lub stały element wystający z koszonej trawy. Przyczynia się to do niewspółosiowości wyprzedzenia kąta zapłonu. Kosiarka wtedy nie odpala lub podczas pracy słychać trzaskanie i strzelanie z gaźnika. Należy wymienić klin na wale i ustawić odpowiednio koło zamachowe.
Możliwa przyczyna awarii: |
Postępowanie: |
Brak paliwa |
Uzupełnienie zbiornika |
Zanieczyszczony filtr |
Wyczyszczenie/wymiana filtra |
Brak iskry, uszkodzona świeca |
Wymiana świecy na nową |
Brak iskry, zbyt słaby naciąg linki gazu |
Wyregulowanie linki gazu |
Przy doborze agregatu do posiadanych przez siebie urządzeń należy brać pod uwagę między innymi:
Rodzaje zasilania:
Rodzaj odbiorników według rodzaju odbieranej mocy:
Moc znamionowa każdego z urządzenia powinna znajdować się na tabliczce znamionowej urządzenia. Moc ta podawana jest w jednostce mocy czynnej -kW( kilowaty). Przy doborze agregatu należy zsumować moc odbiorników jednofazowych i trójfazowych. Należy dobrać agregat o mocy która przewyższa łączną moc odbiorników.
Agregat jednofazowy
Jeśli posiadamy tylko urządzenia jednofazowe można dokonać zakupu agregatu jednofazowego, bez gniazda trójfazowego.
Przy doborze agregatu należy stosować dodatkowe przewymiarowanie mocy np.do odbiorników rezystancyjnych i nieliniowych, zapotrzebowanie na moc agregatu musi być co najmniej dobrana o 1.2 większe od mocy znamionowej urządzenia. Odbiorniki indukcyjne, zapotrzebowanie na moc co najmniej 3 razy większe od mocy znamionowej urządzenia. Przyczyną takiego przewymiarowania są prądy rozruchowe. Przykładowo moc pobierana podczas rozruchu silnika elektrycznego może wynosić około 2 do 4 razy więcej niż jego zapotrzebowanie na moc nominalną podczas ciągłej pracy.
Przykład:
Agregat trójfazowy
Jeśli decydujemy się na agregat który będzie miał możliwość podłączenia zarówno urządzeń jednofazowych jak i trójfazowych, należy dobrać agregat który posiada gniazda jednofazowe i trójfazowe.
Przy doborze urządzeń zasilanych siłowo należy stosować przeliczniki takie jak:
Trójfazowy silnik elektryczny:
W przypadku silnika elektrycznego należy sprawdzić jego prąd rozruchowy i dobrać odpowiednią moc generatora.
Sprzęt grzewczy:
Oświetlenie:
Zasilanie UPS:
Urządzenia elektryczne: