Regulamin sklepu internetowego B2B.GEKO.PL

I. Postanowienia ogólne

§ 1
Sklep internetowy https://b2b.geko.pl (dalej określany jako Sklep) prowadzony jest GEKO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k., 97-500 Kietlin, NIP: 7722420459 (dalej określana jako GEKO).
§ 2
Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż towarów znajdujących się w aktualnej ofercie asortymentowej GEKO przedsiębiorcom prowadzącym działalność gospodarczą, którzy w dowolnej formie zdeklarowali chęć dokonywania zakupów poprzez Sklep. Sklep z uwagi na specjalistyczny charakter oferowanych produktów nie prowadzi sprzedaży konsumenckiej, klientami sklepu mogą być tylko i wyłącznie przedsiębiorcy oraz instytucje.
§ 3
Asortyment Sklepu (towar z podaną ceną) nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu przepisu art. 71 kodeksu cywilnego. Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza ofertę klienta, która wymaga akceptacji Sklepu.
§ 4
Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją postanowień tego Regulaminu.

II. Warunki dokonywania zakupów

§ 1
Sklep służy do dokonywania zakupów (zawierania umów sprzedaży pomiędzy GEKO i Klientem) za pośrednictwem sieci Internet (protokół https). Wymagania techniczne: w celu dokonania zakupu niezbędne jest posiadanie przeglądarki internetowej (w najnowszej wersji wydanej przez producenta oprogramowania), aktywnego adresu  e-mail i miejsca w skrzynce odbiorczej umożliwiającego wymianę korespondencji ze sklepem.
§ 2
Do zakupów w Sklepie upoważnione są wyłącznie osoby prowadzące działalność gospodarczą, które wyraziły chęć zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu i którym GEKO przydzieliła konto w Sklepie (nadanie nazwy użytkownika, loginu i hasła). W wykonaniu umowy stosuje się prawo polskie. Klient ponosi wszelką odpowiedzialność za przekazanie danych go identyfikujących w Sklepie osobom trzecim, w szczególności za złożenie przez takie osobyzamówień.
§ 3
Podstawowym warunkiem realizacji dokonanych zakupów jest prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia i przesłanie go do Sklepu. Warunkiem koniecznym do  realizacji zamówienia jest zarejestrowanie Klienta w Sklepie dostępnym pod adresem podanym w § 1 oraz aktualność danych Klienta.
§ 4
Przyjęcie przez Sklep każdego złożonego zamówienia potwierdzane jest drogą e-mailową oraz poprzez informację wyświetlaną w systemie Sklepu. Przyjęcie zamówienia jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży. GEKO nie odpowiada za usterki w przesyłaniu e-mailowych potwierdzeń, spowodowane czynnikami niezależnymi od  nich (np. awariami serwerów pocztowych, łącz internetowych, klęskami żywiołowymi).
§ 5
Wysyłając zamówienie ze strony www Sklepu Klient oświadcza, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu i zobowiązuje się do jego przestrzegania. W przypadku  niedotrzymania postanowień Regulaminu Sklep jest uprawniony do anulowania złożonego zamówienia bez jakichkolwiek konsekwencji.
§ 6
Sklep przyjmuje zamówienia przez całą dobę we wszystkie dni roku. Zamówienia złożone w niedziele i święta realizowane są następnego dnia roboczego. Klient może zamówić towar znajdujący się w Sklepie o podanej tam specyfikacji.
§ 7
Sklep zastrzega sobie prawo odrzucenia błędnie lub niepełnie wypełnionych formularzy zamówienia. Zamawiający może wprowadzić ewentualne korekty do zamówienia tylko do momentu potwierdzenia jego realizacji i tylko w takim zakresie, w jakim dopuszcza to system. Zamówienia potwierdzonego nie można anulować bez zgody GEKO.
§ 8
Wszystkie ceny podawane w Sklepie są wyrażone w złotych polskich (PLN). Ceny podane są w wartościach netto (bez podatku VAT) oraz brutto (z podatkiem VAT). Transakcje zawierane są w złotych polskich. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen. W takich przypadkach Sklep zobowiązuje się do poinformowania niezwłocznie Klienta o zaistniałej sytuacji. W razie braku akceptacji nowej ceny zamówienie na określony produkt nie będzie realizowane, a umowa uznana jest jako niezawarta. Sklep w wyjątkowych przypadkach ma prawo dokonać zmiany ceny w przypadku zamówień będących w trakcie realizacji, które zostały już potwierdzone (zaakceptowane) poprzez potwierdzenie realizacji zamówienia.
§ 9
Sklep wystawia dokument sprzedaży w postaci faktury VAT. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z upoważnieniem GEKO do wystawienia faktury VAT na zakupione towary bez podpisu odbiorcy.

III. Dane osobowe

§ 1
Dane osobowe klienta: imię, nazwisko, firma, adres siedziby, adres wysyłki, adres e-mail oraz telefon kontaktowy wprowadzane są do systemu sprzedaży w chwili w której Klient zgłasza wolę dokonywania zakupów za pośrednictwem Sklepu. Klient zobowiązany jest na bieżąco weryfikować poprawność danych i zgłaszać wszelkie nieprawidłowości w tej mierze.
§ 2
Klient może wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. Brak takiej zgody nie wpływa na obowiązek realizacji zamówienia przez Sklep.
§3
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH - Klauzula informacyjna RODO
1. Dane osobowe Klientów korzystających platformy B2B GEKO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ OODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA przetwarzane będą przez Administratora danych osobowych.
2. Administratorem danych osobowych jest firma GEKO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA, z siedzibą w Kietlinie (97-500 Radomsko), ul. Spacerowa 3, NIP 772-24-20-459, REGON 3844981078.
3. Administrator danych przetwarza następujące kategorie danych osobowych Klientów: nazwa firmy, dane rejestrowe firmy (adres, numer NIP) oraz dane do wysyłki (nazwa firmy, imię i nazwisko, adres, numer telefonu) a także inne dane zawarte na pieczątce Klienta zamieszczanej na formularzu zamówienia.
4. Dane osobowe przetwarzane będą w związku ze złożeniem zamówienia przez Klienta, na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
5. Dane osobowe Klientów będą przetwarzane: a. na potrzeby realizacji zamówienia– na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO, b. w celu wykonania przez Administratora  danych obowiązku prawnego tj. obowiązku przechowywania dokumentów księgowych – na podstawie
art. 6 ust. 1 pkt c) RODO w zw. z art. 74 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości.
6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres: a) na potrzeby realizacji zamówienia– do czasu wykonania wszystkich czynności związanych z jej organizacją,
b) w celu wykonania obowiązku prawnego tj. obowiązku przechowywania dokumentów księgowych – przez okres 5 lat od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym operacje, transakcje i postępowanie zostały ostatecznie zakończone, spłacone, rozliczone lub przedawnione,
c) w przypadku zgłoszenia reklamacji - do czasu jej rozpatrzenia oraz w celu realizacji obowiązku przechowywania dokumentów księgowych – przez okres 1 roku od dnia rozpatrzenia reklamacji d) w celu dochodzenia lub obrony roszczeń z tytułu przeprowadzenia promocji – do czasu aż te roszczenia się przedawnią.
7. W celu i w zakresie niezbędnym do zrealizowania zamówień odbiorcami danych osobowych Klientów będą firmy współpracujące z Administratorem danych w zakresie usług IT, kancelarie prawne świadczące usługi prawne na rzecz Administratora, podmioty świadczące dla Administratora usługi audytorskie, firmy kurierskie lub transportowe współpracujące z Administratorem.
8. Klient posiada prawo żądania dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do uzyskania kopii danych i przenoszenia danych oraz prawo żądania ograniczenia przetwarzania.
9. Administrator danych informuje, że w prawnie uzasadnionym interesie dane Klienta będą również przetwarzane w ramach marketingu bezpośredniego. Klient ma prawo wnieść w dowolnym momencie sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jego danych osobowych na potrzeby takiego marketingu.
10. Klient ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych jego dotyczących narusza przepisy RODO.

IV. Płatności

§ 1
Termin płatności ustalany jest indywidualnie z każdym klientem. Informacja o sposobie płatności zawarta jest w treści faktury VAT. Sklep akceptuje płatności dokonane przelewem na konto bankowe sklepu podane w treści faktury VAT. W tytule płatności należy podać numer faktury VAT. Sklep może:
• wstrzymać realizację zamówienia (zamówień);
• zablokować możliwość dokonywania zakupów przez Klienta w przypadku opóźnienia w regulowaniu płatności lub przekroczenia limitu kredytu kupieckiego ustalonego przez GEKO.
§ 2
Sklep nie obsługuje płatności przelewem za pośrednictwem serwisów transakcyjnych.

V. Warunki dostawy zamówień

§ 1
Dostawa zostanie zrealizowana zgodnie z terminem uzgodnionym z obsługą Sklepu.
§ 2
W momencie odbioru przesyłki Klient ma prawo i obowiązek sprawdzenia zawartości paczki w obecności pracownika firmy doręczającej przesyłkę. W razie uszkodzenia paczki, niezgodności towaru z umową, Klient zobowiązany jest do niezwłocznego złożenia reklamacji pracownikowi firmy dostarczającej, a następnie telefonicznie pod numerem +48 44 682 40 04 lub za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: geko@geko.pl. Zastrzeżenia dotyczące stanu dostarczonej przesyłki powinny zostać zgłoszone osobie dostarczającej przesyłkę i wymagają spisania odpowiedniego protokołu reklamacyjnego. Klient zobowiązuje się do niezwłocznego dokonywania odbioru  ilościowego i jakościowego każdej partii dostarczonych towarów, a w razie stwierdzenia braków ilościowych lub wad jakościowych, do zgłoszenia ich i wystąpienia z reklamacją przy dostawie. Jednakże wady jakościowe ukryte mogą zostać zgłoszone w kolejnym dniu roboczym po ich wykryciu, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni od chwili ich wykrycia. Zgłoszenie braku ilościowego może nastąpić wyłącznie w chwili dostawy. Niezależnie od powyższych obowiązków Klient zobowiązany jest złożyć reklamację telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej.
§ 3
Umowa zawarta ze Sklepem jest umową zawieraną na odległość.
§ 4
Klient nie może od umowy odstąpić, chyba że takie prawo wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.

VI. Dostępność towarów

Zawartość Sklepu prezentuje aktualną ofertę towarów, które stanowią podstawę do złożenia oferty przez Klienta. W przypadku braku możliwości zrealizowania zamówienia Sklep ma prawo zaproponować Klientowi inny towar o takich samych lub zbliżonych właściwościach. W przypadku zgody klienta, zrealizowane będzie tak zmodyfikowane zamówienie. W przypadku braku takiej zgody, Klient otrzyma zwrot wszelkich wpłaconych kwot na poczet danego zamówienia, zaś Sklep nie ponosi żadnej odpowiedzialności za brak realizacji zamówienia.

VII. Reklamacje i gwarancje

§ 1
Reklamacja będzie rozpatrzona niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania przez GEKO. W razie uwzględnienia reklamacji produkt zostanie wymieniony na pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania stanu magazynowego), Sklep zaoferuje do wyboru inny produkty, zaś w razie braku zgody na inny produkt zwróci kwotę otrzymaną od Klienta oraz wystawi korektę faktury VAT. Klient nie ma prawa odesłać towaru bez porozumienia ze Sklepem.
§ 2
Zakupione i dostarczone towary są objęte dostarczaną wraz z towarem gwarancją producenta. Rękojmia w stosunkach między przedsiębiorcami jest wyłączona.

VIII. Prawa autorskie

§ 1
Wszystkie fotografie, design, rysunki, ikony, opisy i inne informacje zawarte na stronach Sklepu chronione są prawami autorskimi Sklepu lub innych osób. Wszelkie  kopiowanie, wykorzystywanie ich bez zgody GEKO lub innego uprawnionego podmiotu jest zabronione.

IX. Zgoda na wysyłanie faktur i korekt drogą elektroniczną

§ 1
Działając na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 roku w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (Dz. U. 2010 nr. 249, poz. 1661) Klient wyraża zgodę na przesyłanie faktur, duplikatów tych faktur, korekt w formie elektronicznej przez GEKO za pośrednictwem a) panelu klienta w sklepie internetowym GEKO b)na maila wskazanego podczas rejestracji w sklepie internetowym
§ 2
Klient zobowiązuje się przyjmować faktury, duplikaty do tych faktur, korekty , o których mowa w pkt. 1 niniejszego oświadczenia w formie papierowej, w przypadku gdy  przeszkody techniczne lub formalne uniemożliwiają przesyłanie faktur drogą elektroniczną.
§ 3
W razie zmiany adresu email Klient zobowiązuję się do pisemnego powiadomienia o nowym adresie.
§ 4
W przypadku braku powiadomienia o zmianie adresu e-mail, wszelka korespondencja kierowana na dotychczas obowiązujące konto klienta a) w sklepie internetowym GEKO b) na wskazanego maila podczas rejestracji jest uważana za prawidłowo dostarczoną i wywołuje wszelkie skutki prawne.

X. Postanowienia końcowe

§ 1
Sklep zastrzega sobie prawo do:
• zmiany cen oraz ilości towarów w ofercie sklepu internetowego w ciągu dnia,
• wycofania poszczególnych produktów z oferty sklepu internetowego,
• wprowadzania nowych towarów do oferty sklepu internetowego,
• przeprowadzania, zmian i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu internetowego
• realizacji dużych zamówień w osobnych partiach.
§ 2
Dane przekazanie w wyniku wypełnienia arkusza rejestracyjnego są poufne i nie będą ujawniane osobom trzecim.
§ 3
Ilekroć w regulaminie mowa o przesyłaniu korespondencji e-mailem, oświadczenie uznaje się za prawnie skuteczne nawet wówczas, gdy zostało złożone bez certyfikowanego kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
§ 4
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy kodeksu cywilnego oraz innych obowiązujących przepisów prawa. Regulamin podlega prawu polskiemu.

Regulamin może zostać zmieniony; aktualna treść Regulaminu dostępna jest pod adresem b2b.geko.pl (zakładka Regulamin). W przypadku braku akceptacji dla zmian, Klient winien zaprzestać realizacji zamówień za pośrednictwem Sklepu, pod rygorem uznania, iż Regulamin w nowym brzmieniu akceptuje.
© SolEx B2B